אודות

"במרחב פתוח" הוא מרכז להתפתחות וטיפול, מתוך מפגש עם הכוחות המרפאים בטבע שמסביב.
התכניות שהמרכז מציע הינן פרטניות או קבוצתיות, ומותאמות לתת מענה לצורך או להעצים ולשכלל יכולת.
העבודה הפרטנית מכוונת לאפשר לכל אדם להכיר את טבעו הייחודי ולהתחבר אליו. העבודה הקבוצתית מכוונת להיטיב השתלבות היחיד בקבוצה וגמישות וסובלנות הקבוצה בקבלתה את היחיד.

aq_block_3

המרכז מקיים תכניות לילדים, מתבגרים, משפחות ולאנשי מקצוע:

  • תהליכי רצף לחיזוק וטיפוח אזורי חולשה בגוף ובנפש.
  • מסעות טיפוליים ומסעות לחיבור פנימי.
  • שיעורי תנועה וסדנאות: טאי-צ'י, תנועה מקרבת, ריצה משוחררת, ריצה יחפה, Open space art.
  • הוראה והנחיה בתחומי התמחות אלה לאנשי מקצוע, לארגונים ולחברות.

לב גישת המרכז הוא הפעילות ההתנסותית. קיומה בסביבה בטוחה ומתוך מחויבות לקשר, מאפשר הפנית תשומת הלב לדפוסים המנטליים, הגופניים והתקשורתיים. הרפיה אל המקום הבטוח מאפשרת בחינת הדפוסים, השגת מודעות ובחירה מחודשת. בחירה כפתח לשינוי. התנסות כהזדמנות לאימוץ השינוי ולמימושו.


רקע וניסיון

"במרחב פתוח" הוקם ע" שי גטריידה. באמצעות המרכז ובסיוע אנשי מקצוע מהשורה הראשונה שי מביא יידע וניסיון חינוכיים-טיפוליים שנוצרו ונצברו במשך 3 עשורים.

  • "בגישה מדעית": התחלתי את דרכי המקצועית כאקולוג בפארק הטבע רמת-הנדיב. כאן עסקתי במחקר והנחייתי והדרכתי בגישה מדעית, תלמידים בעבודות גמר וביוטופ.
  • חינוך מיוחד": לאחר התקופה ה"מדעית" חשתי צורך להעצים את המרכיב ההומניסטי בעבודתי ופניתי ללימודי חינוך מיוחד. עבודתי בחינוך המיוחד הפגישה אותי עם קשת רחבה מאוד של צעירים ובוגרים בעלי צרכים מיוחדים: מאותגרים התפתחותית, על הרצף התקשורתי (PDD), כאלה שחייהם מלווים בקשיים רגשיים, נפשיים או התנהגותיים. ילדים, נוער ובוגרים בסיכון. עבור אלה פיתחתי תכניות מגוונות להתפתחות ולטיפול במרחב הפתוח.
  • טאי-צ'י: השלב המשמעותי הבא בהתפתחותי האישית והמקצועית היו לימודי הטאי-צ'י עם המורה ניצן מיכאלי שבהמשך אפשר לי להדריך וללמד ואף עודד לכך. ואכן אני מלמד טאי-צ'י בהתמדה. באמצעות הטאי-צ'י אני לומד להעמיק שורש, להתייצב, ובו זמנית לצמוח לגובה ולהתרחב... זוכה לחוש ערנות וחיוניות, חוסן גופני וגמישות, בהירות רגשית ומחשבתית. מצוי בתהליך מתמיד של היכרות עצמית (כוחותיי, אפשרויותיי, חולשותיי, גבולותיי). משתפר ביכולות ההכלה, התקשורת וההתבטאות, ובתפקודי במערכות יחסים. הטאי-צ'י מעניק לי מתנה גדולה, משמעותית, אותה אני מבקש לחלוק עם בני אדם אחרים.
  • תנועה מקרבת: עבודתי עם יחידים וקבוצות במרחב הפתוח המחישה לי את הצורך של בני האדם להתקיים ולפעול בסביבה המטפחת היכרות, קרבה ואינטימיות ולבטאן בדרך תקשורתית. "תנועה מקרבת" היא מתודה שפועלת בדרך מונחית להשגת איכויות אלה: הפחתת מתחים המאפשרת התארגנות מחודשת של המבנה הגופני, המנטאלי והרגשי למצב המתאפיין בייתר יציבות.
  • טיפול במרחב הפתוח – המסע הטיפולי: בשנים האחרונות ריכזתי בעמותת ענ"ב (עידוד נוער במצוקה) את התכנית הארצית לטיפול באמצעות שטח בשרותי המבחן לנוער ולמבוגרים במשרד הרווחה. כאן גיבשתי את תפיסת "המסע הטיפולי" : גישה התנסותית לעבודה טיפולית המתקיימת בתוך שהייה ותנועה במרחב הפתוח. "התנסותית" מְכַוֵן לעקרון יסוד: עשייה ממשית בעולם, על מהלכיה ותוצאותיהם, מספקת הזדמנויות להצפת תכנים, להתבוננות, לשיקוף, עיבוד ולמידה.
  • הוראה לאנשי מקצוע והכשרה: חברתי לדויד מיכאלי להקמת "צוות שביל" ולפתיחת "התכנית הבינתחומית לטיפול שטח בסמינר הקיבוצים", בתכנית לימדתי והכשרתי מטפלי שטח.

כיום אני מחזיק בתפיסה התפתחותית הוליסטית, הפועלת באדם לחיבור ולשילוב בין הגופני-תנועתי לרגשי-תודעתי. "במרחב פתוח" מיישמת תפיסה זו במגוון דרכים.

יחד אתכם נבנה את תהליך מותאם שיענה על הצרכים שלכם!

aq_block_11